تحلیل بارگذاری درازمدت تونل اثر - 1 از آزاد راه خرم آباد - پل زال در اثر پدیده خزش و طراحی پوشش نهایی بتن مسلح آن
خزش یکی از پدیده هایی است که در توده سنگهای نرم و ضعیف در درازمدت باعث افزایش بار وارد بر پوشش نهایی تونل می شود. در صورتیکه این افزایش بار در طراحی پوشش نهایی تونل درنظر گرفته نشود، ایمنی تونل در درازمدت دچار مخاطره خواهد شد. تونل اثر- 1 از آزادراه خرم آباد پل زال یکی از پروژههایی است که با توجه به ضعیف بودن توده سنگ دربرگیرنده تونل و جنس آن ( انیدریت) دارای پتانسیل تغییرشکل های خزشی زیادی می باشد. در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از مدل ویسکوپلاستیک برگر موجود در نرم افزار FLAC2D تغییرشکل های خزشی که در مدت 100 سال سرویس دهی این تونل رخ خواهد داد مدلسازی شود. نهایتا با استفاده از مقادیر نیروهای داخلی بحرانی بوجود آمده در پوشش نهایی که از مدلسازی عددی بدست آمده، ضخامت و مقدار آرماتور مورد نیاز مقطع با رسم منحنی اندرکنش نیروی محوری وممان خمشی برای آن تعیین خواهد شد.
واژه های کلیدی:
خزش، افزایش بار در درازمدت، طراحی پوشش نهایی تونل، مدل ویسکوپلاستیک برگر، نرم افزار FLAC2D ، آزادراه خرم آباد - پل زال.
نویسندگان :
آلان شوکتی ، حسین سالاری راد
چهارمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران (1390)
برای دانلود به ادامه مطلب بروید
:: موضوعات مرتبط:
دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) ,
مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی ,
,
:: برچسبها:
دانلود ,
مقاله ,
رایگان ,
خزش ,
افزایش بار در درازمدت ,
طراحی پوشش نهایی تونل ,
مدل ویسکوپلاستیک برگر ,
نرم افزار FLAC2D ,
آزادراه خرم آباد پل زال ,
,
:: بازدید از این مطلب : 3550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0